משלוח מנות לפורים ככלי חינוכי לילדים

יצירה וחלוקה של משלוח מנות לפורים היא פעילו אהובה על ילדים בכל הגילאים ואם נודה באמת, גם עבור מבוגרים מדובר על חוויה חיובית המעניקה חגיגיות טקסית לפורים בכל שנה מחדש. היבט נוסף של משלוח מנות לפורים שלמרבה הצער מעטים בוחרים להתייחס אליו, הוא ההיבט החינוכי של הפעילות. הרבה אנשים מתייחסים למשלוח המנות כאל מתנה או לחילופין – נטל, אך מעטים רואים בו את רבדיו העמוקים יותר ומעבירים אותם הלאה לילדיהם.

מהם הערכים הבאים לידי ביטוי בהכנה והענקה של משלוח מנות לפורים?

  • מסורת

בראש ובראשונה, חלוקת משלוחי מנות בפורים היא חלק מהמסורת היהודית ארוכת השנים שמקורה כבר נשכח במידה מסוימת. הרמב"ם, היה זה שקבע שנתינת משלוחי מנות לחברים וקרובים היא מצווה מבורכת. בהזדמנות בה ילדיכם מכינים משלוחי מנות ומחלקים אותם לחבריהם, תוכלו לציין בפניהם מי היה הרמב"ם ומה מקורה של המצווה שהם מבצעים.

  • נתינה

זהו אחד הערכים הכי חשובים להורים מפני שילדים עם ערך נתינה גבוה הם ילדים בעלי חוזקות וסגולות חברתיות רבות. ההשקעה בהכנה של משלוח המנות והענקתו מכל הלב מתרגלים למעשה את יכולת הנתינה של הילדים ומזכים אותם בחוויה מרגשת של נתינה לאחר. הפעולה הזו יכולה לעודד אותם להיות שיתופיים יותר ולחשוב על האחר לאורך כל השנה.

  • התחשבות

ידוע שילדים רבים סובלים כיום מסוגים שונים של רגישויות ואלרגיות המפריעים לשגרת חייהם וליכולת שלהם לחוות חוויות זהות לחוויות של חבריהם האחרים. הכנת משלוח מנות שתואם את צרכיו של הצד השני מלמדת את הילדים את נושא הרגישויות וכיצד ניתן להתמודד אתו.

ההמלצה שלנו לחג הפורים

התייחסו לפעילות של הכנת משלוח מנות לפורים כפעילות חינוכית לכל דבר והעניקו לילדיכם ערך מוסף.