איך להיות נחושים ולהשיג את המטרות שלך

עופר בר יהודה

הגדרת לעצמך מטרה חדשה. אתה נרגש, מלא השראה ומוטיבציה להשיג את רמת ההצלחה הבאה שלך. דברים הולכים נהדר, ואתה מתקדם. ואז, זה קורה – משום מקום, אתה מוצא את עצמך תקוע, נתקע או נעצר. אתם לא מאמינים שרק לפני זמן קצר בערתם וריסקתם אותה, ועכשיו אתם לא מתקרבים יותר להשגת מה שאתם רוצים. פגעת ב"קיר".

איך אתה יכול להישאר נחוש כשאתה פוגע ב "קיר" המוטיבציה?

זה נפוץ להרגיש נהדר עם התחלת פרויקט או יעד חדש. בהתחלה, אנחנו מרגישים שיש לנו את האנרגיה והתשוקה להשיג משהו או להשיג משהו שאנחנו רוצים. כוח רצון הוא מה שרוב האנשים מסתמכים עליו כדי להתחיל. עם זאת, כוח הרצון אינו מספיק. יש לו חיים קצרים, והוא לבדו לא יכול להחזיק את המאמץ הדרוש כדי להגיע לקו הסיום כאשר מכשולים מפריעים לו. אתה צריך אסטרטגיה טובה יותר.

 

הנה שלושה מפתחות לשמירה על מוטיבציה ונחושה לא משנה מה, כדי שתוכל לנצל את הזמן שלך נכון: הגדר S.M.A.R.T. יעדים, הגדר סיור "למה", וקבע את לוח הזמנים שלך.

בספרו "ציונות על רגל וחצי" מגדיר המחבר, עופר בר יהודה, מטרות שונות שעליהן הוא נלחם ואליהן הוא חותר. הוא לא תמיד מפרט מה הן דרכי הפעולה, אך הוא לבטח מעבד את שיטת הפעולה להשגת היעדים הללו במוחו בצורה מדוקדקת. באחד מפרקי הספר שפורסם באתר ישראל היום מפרט עופר בר יהודה כיצד תכנן מבצע הנדסי צבאי לחילוץ מטוס מיג סורי שהןפל בעומק לבנון אך נותר בשלמותו לצורך הבאתו לארץ.

 

מפתח מס' 1: הגדרת S.M.A.R.T. מטרות

הקדישו את הזמן ליצירת יעדים כתובים והעלו אותם על הנייר. זה הצעד הראשון כדי לוודא שיש לך את הסיכוי הגבוה ביותר להצלחה. זה כמו להגדיר את הכתובת הנכונה ב-GPS שלך. יש לשים לב שהיעדים חייבים להיות ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים וממוקדי זמן.

 

ספֵּצִיפִי – (באנגלית Specific)

צור את המטרה שלך עם כמה שיותר פרטים. יש לכתוב אותו בדייקנות, בהירות ובפרטים על ידי התמקדות בחמשת השאלות שימקדו אתכם:

  • מי?
  • מה?
  • איפה?
  • מתי?
  • למה?

קבע קריטריונים ספציפיים למדידת היעד שלך כדי שתוכל לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולשמור על מוטיבציה.

איך אמדוד התקדמות?

איך אדע מתי המטרה שלי הושגה?

כמה?

מענה על שאלות אלו ייתן לך את הפרטים כיצד למדוד את ההתקדמות ולראות שאתה תמיד מתקדם – למשל בהכנסה, כסף שאבד, שעות חסכון וכו'.

בר השגה

ודא שהמטרה שלך בת השגה ומציאותית. זה אמור למתוח אותך ולדחוף אותך לגבולות שלך אבל עדיין ניתן להשיג.

 

אילו פעולות מתאימות ומלאות השראה עלי לנקוט כדי לעמוד ביעד שלי?

איך אני יכול להשיג את המטרה הזו?

רלוונטי

בחר מטרה שאתה מוכן ותוכל להשקיע בה את הזמן והמאמץ המתאימים. כמו כן, המטרה הזו צריכה להיות משהו שבאמת חשוב לך ו/או לקולקטיב.

 

האם זה מתחבר לתוכניות הכוללות שלי לטווח קצר ולטווח ארוך?

האם המטרה הזו תעשה שינוי חיובי עבורי ו/או עבור אחרים?

האם זה מותאם ל"למה" או למטרה שלי ולערכים שלי?

מרוכז בזמן

יש לך משימות ולוחות זמנים מתוזמנים וניתנים למעקב. זה מעורר השראה לפעולה ומחזיק אותך באחריות ובמקביל עוזר לך להישאר נחוש. כמו כן, עליך להגדיר מסגרת זמן מסוימת להשגת המטרה שלך.

 

מתי יושלם היעד הזה?

האם אני מחויב להשקיע את הזמן הדרוש?

השתמש בשאלות אלה כדי לוודא שכל מטרה שאתה עושה הוא יעד SMART.

מפתח מס' 2: ה"למה" שלך

ככל שה"למה" גדול יותר כך ה"איך" קל יותר. – ג'ים רוהן

 

לקוחות מגיעים אלי כשהם תקועים, נעצרים או נאבקים כדי לקבל את החיים שהם רוצים וכשהם רוצים להאיץ את ההתקדמות שלהם או לקבל תוצאות עקביות יותר ממה שהם מקבלים, בין אם זה בעסק שלהם או בחיים האישיים שלהם.

 

אחד הדברים הראשונים שאני שואל כל לקוח הוא זה: "למה אתה מחויב לקבל?"

 

זה יכול להיות כל דבר ממטרת החיים שלהם, מטרה עסקית ספציפית או מטרת חיים. לרוב האנשים יש הבנה ברורה של המטרה, כגון "לבנות את העסק שלי", "לנהל מערכת יחסים טובה יותר עם בן הזוג שלי" או "להיות בריא ובכושר".

 

השאלה הגדולה מגיעה אחר כך. אני שואל אותם את השאלה הפשוטה, "למה אתה רוצה את זה?"

 

התגובה האופיינית היא תשובה משטחית מוכללת ללא קשר רגשי עמוק למוטיבציה ולמטרת הליבה שלהם. זה תוכנן מראש כל כך הרבה זמן שאין לו קשר רגשי עדכני ורלוונטי. הפער הזה בין התשובה הברורה שלהם לבין המוטיבציה המרכזית שלהם הוא הסיבה העיקרית לכך שכל כך הרבה אנשים נתקעים, נעצרים, נאבקים או חסרים עקביות ומוטיבציה.

 

סיימון סינק, אחד מהוגי הדעות המובילים בנושא זה, אומר לנו בספרו, התחל עם למה: כיצד מנהיגים גדולים מעוררים את כולם לפעולה, כי "כולם יודעים מה הם עושים 100 אחוז מהזמן. חלקם יודעים איך הם עושים את זה. מעט מאוד אנשים בארגונים, בעולם ובחיים האישיים שלהם יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים".

 

ההגדרה שלו ל"למה" היא "המטרה או הסיבה – המניע היחיד המניע לפעולה". הכרת ה"למה" שלך היא המפתח לחיבור עם מרכזי המוטיבציה העמוקים של המוח שלך המעוררים השראה לפעולה. ה"למה" שלך גורם לך להתחבר למטרה שלך. ה"למה" שלך הופך אז למזוהה המטרה שלך, וזה עוזר לך להישאר נחושה.

 

למה ה"למה" שלך כל כך חשוב?

ה"למה" שלך נותן משמעות לכל מה שאתה עושה. אתה יכול להיראות מוצלח מבחוץ, אבל אם אתה לא מיושר באופן פנימי למה שלך, לעולם לא תרגיש מרוצה באמת בחיים.

 

ה"למה" שלך מכוון ומנחה אותך. לא רק שה"למה" שלך יכול לתת לך משמעות, אלא שהוא גם יכול לתת לך כיוון ברור לאן ללכת בחיים. זה יכול לעזור לך לקבל החלטות גדולות וקטנות כאחד ולעשות את הצעד הבא.

 

ה"למה" שלך מניע אותך. בחיים יהיו זמנים קשים לעבור. אתה עלול לחוות כישלונות, דחייה וכישלון. במצבים כאלה, ה"למה" שלך יכול לתת לך את המוטיבציה שאתה צריך להמשיך. זה גם הופך למדריך ה-GPS שלך בכל מה שאתה עושה בזמן ובלוח הזמנים שלך.

 

זהה למה שלך

יש לי תהליך ספציפי שאתה יכול להשתמש בו כדי לחשוף את המטרה שלך. זה כרוך בתשובה לשאלות שלהלן. אתה חייב לשאול את עצמך את שאלת המפתח 4 עד 5 פעמים.

 

כדוגמה, סיפקתי תשובות משלי כדרך בשבילך להבין מה התהליך.

 

"מה אני מחויב לקבל?"

התשובה שלי: "להיות החוקר, הדובר והמאמן הטובים ביותר."

 

למה זה חשוב לי?

התשובה שלי: "אז אני יכול להרגיש טוב בעזרה לאנשים לשפר את חייהם."

למה זה חשוב?

התשובה שלי: "אז הם מרגישים שמישהו בפינה שלהם תומך בהם."

למה זה חשוב?

התשובה שלי: "אז הם מאמינים שהם יכולים לקבל את החיים שהם רוצים."

למה זה חשוב?

התשובה שלי: "לעזור לאנשים לגלות ולחיות את המטרה האמיתית שלהם."

התשובה האחרונה הזו הביאה אותי סוף סוף לליבת המוטיבציה האמיתית שלי. זה יכול לקחת 4 עד 5 ניסיונות לשאול את עצמך "למה זה חשוב?" עד שאתה באמת פוגע בסיבה המרכזית שלך או באמונה שמניעה אותך.

 

קביעת ה"למה" שלך יכולה לחול על מטרות ספציפיות בכל תחום בחייך. עבור כל מטרה שיש לך או כל דבר שאתה רוצה להשיג, אתה צריך לדעת את ה"למה" כדי ליישר את המאמצים והמניעים שלך כדי להשיג את המטרות שלך.

 

הנה עוד דוגמה:

 

לקוחה הגיעה בגלל בעיות בריאות ובריאות שהשפיעו על הביצועים העסקיים שלה. אודרי היא מנהלת בשנות הארבעים המאוחרות לחייה. היא האמינה שיש לה 20 קילו לרדת וידעה שהיא לא במצב גופני טוב.

 

כשהיא נכנסה, היא אמרה, "יש לי כמה מחסומים לירידה במשקל."

 

"מה המטרה שלך?" שאלתי.

 

"להוריד 20 קילו."

 

"למה זה חשוב לך?"

 

"טוב, אז אני יכולה להרגיש טוב," היא ענתה.

 

"למה זה חשוב לך?"

 

"אתה יודע, כדי שאוכל להרגיש בריא."

 

"למה זה חשוב לך?"

 

"אני צריך להיות יותר פעיל כדי לשמור על קשר עם הילדים שלי."

 

"למה זה חשוב לך?"

 

"מכיוון שאמא שלי נפטרה כשהייתי בת 20, ואני רוצה להיות שם גם בבגרות בשביל הילדים שלי".

 

ממש יכולתי לראות את השינוי משתקף בעיניה. מטרתה של אודרי לא הייתה רק להוריד 20 קילו כדי שהיא תוכל להיות פעילה יותר ולהרגיש טוב יותר. במקום זאת, ה"למה" שלה למטרה הספציפית הזו הייתה להיות נוכחת ולחיות חיים ארוכים מועשרים עם ילדיה. כשהיא הבינה את זה, היא קיבלה מוטיבציה גבוהה ואיבדה בקלות את כל המשקל לאחר שניסתה ונכשלה בעבר.

 

אם הייתי נותן למטרה של אודרי פשוט לרדת קצת במשקל לאורך זמן, היא הייתה נכשלת. לא היה שום קשר למרכזי המוטיבציה העמוקים של מוחה – האזור שמניע אותה לפעולה.

 

ה"למה" שלך הופך את הזמן שלך לרלוונטי

חיבור למה שלך מבטיח שאתה משתמש במתנות ובכישרונות שלך בצורה שתחבר אותך למטרה האמיתית שלך, ועושה הבדל חיובי עבורך ועבור הקהילה שלך. זהו המפתח ללמידה כיצד להיות נחושים מכיוון שהוא מכוון וממקסם את הזמן שלך בצורה תכליתית ומשמעותית שנותנת רלוונטיות לכל מה שאתה עושה.

 

מפתח מס' 3: תזמן הכל

כעת, לאחר שקבעתם את יעדי ה-SMART שלכם וקבעתם את ה"למה" שלכם, הגיע הזמן לתזמן מה עליכם לעשות כדי להגשים אותם. אתה יכול לעשות זאת בהצלחה על ידי הקפדה על הוספת המשימות שלך בלוח השנה שלך.

 

היומן שלך הוא המקום שבו אתה מעניק את הנכס היקר ביותר שלך – זמן – לסדר העדיפויות החשוב ביותר שלך. אם המשימות שלך לא מופיעות בלוח השנה שלך עם הזמן המתאים שתוכנן עבורן, יש סיכוי טוב בעולם שלנו 24/7 המוסח דעת שהן לא יקרו.

 

לוח הזמנים היומי שלך צריך להיות כתוב כתזכורת חזותית למה שבחרת לעשות בכל יום נתון, מה שמנחה את הכוונות שאתה מגדיר עבור כל יום. זה מייצג את מה שחשוב בחיים ובעסק שלך.

 

יש משפט ישן של פרודוקטיביות שאומר שאני חי לפיה: "אם זה לא בלוח השנה, זה לא קרה." חי עם הלך הרוח הזה ויומן כל מה שחשוב, ותזמון יהיה המפתח לפתיחת המוטיבציה והפוטנציאל שלך ולהישאר נחושים.

 

מחשבות אחרונות

 

לדעת איך להישאר נחושים למרות הקשיים שתתמודדו איתם זו משימה לא פשוטה. אז, בפעם הבאה שחסרה לך מוטיבציה, הגדר את עצמך להצלחה באמצעות שלושת השלבים הבאים: הגדר מטרות, התחבר ל"למה" שלך ותזמן הכל. פעולה זו תבטיח שתתחיל חזק, תבנה מומנטום ותמשיך להיות נחושה בהשגת היעדים החשובים ביותר שלך.

צור קשר

פוסטים אחרונים