מה כל כך טוב בכסא גלגלים קל משקל באירועים?

כסא גלגלים קל משקל הוא סוג של כסא גלגלים המיועד לאנשים בעלי משקל גוף נמוך או חלשים מאוד. הם ידועים גם ככסאות נסיעות או כסאות מתקפלים. ההבדל העיקרי בין כסאות גלגלים קלים לכבדים הוא שהראשונים קטנים וקלים יותר, מה שמקל עליהם לשנע, לאחסן ולהשתמש בהם.

החומרים הנפוצים ביותר בשימוש בייצור של כסאות גלגלים קלים הם אלומיניום, טיטניום וסיבי פחמן. דגמים מסוימים משתמשים גם בסגסוגות טיטניום. בשל משקלם הקל, ניתן לעצב בקלות חומרים אלו לצורות נוחות יותר למשתמשים.

אחת התפיסות המוטעות לגבי כסא גלגלים קל משקל היא שהוא אינו מתאים לשימוש בחוץ או על קרקע לא אחידה מכיוון שקשה לדחוף אותו מסביב למכשולים. עם זאת, זה לא נכון – למעשה, לחלק מהאנשים קל יותר לדחוף כסא גלגלים קל משקל על פני קרקע לא אחידה מאשר לדחוף כסא כבד! מה שהופך אותו למאוד שימושי לא משנה מה סוג הקרקע באירוע שתגיעו אליו.

היתרונות של כסא גלגלים קל משקל

ישנן מספר סיבות מדוע מומלץ להשתמש בכסא גלגלים קל משקל. ראשית, הם הרבה יותר קלים לדחיפה ולתמרון מאשר כסאות גלגלים כבדים יותר. שנית, הם נוחים יותר למשתמש מכיוון שהם שוקלים פחות ואינם מפעילים לחץ על הגב והכתפיים באותו אופן כפי שעושים כסאות גלגלים כבדים יותר. 

שלישית, הם מספקים יציבות טובה יותר מכיוון שהם דורשים פחות אנרגיה כדי לשלוט בהם, מה שאומר שלמשתמשים יש יותר שליטה על התנועות שלהם בעת השימוש בהם. ולבסוף, כיסאות גלגלים קלים קלים יותר למטפלים להרים בעת העברת מטופלים לתוך או מחוץ למיטותיהם או הכיסאות שלהם.

לסיכום,

ישנם יתרונות רבים בשימוש בכיסאות גלגלים קלים: הם קומפקטיים יותר מכסאות גלגלים רגילים, כך שקל יותר לאחסן אותם, משקלם קל יותר מה שהופך אותם לקלים יותר לתמרון ונדרש פחות מאמץ בעת שימוש בכיסאות אלו, מה שיכול להועיל לבעלי ניידות מוגבלת.